• Meer dan 500 fietsen in ons assortiment
  • Gratis verzending vanaf 50,-
  • Voor 12:00 besteld, vandaag afhalen
  • Gratis retourneren
  • Meer dan 500 fietsen in ons assortiment
  • Gratis verzending vanaf 50,-
  • Voor 12:00 besteld, vandaag afhalen
  • Gratis retourneren

Veelgestelde vragen en antwoorden

Omdat het kan voorkomen dat er enkele zaken niet helemaal duidelijk zijn, hebben wij de meest voorkomende vragen alvast voor u gesteld en beantwoord. Op deze pagina kunt u deze rustig bekijken. 
Indien uw uw vraag, of antwoord er niet tussen staat, kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Een van onze helpdesk medewerkers staat u dan graag te woord met het beantwoorden van uw vraag.

Bestellen


Hoe bestel ik een fiets op Profibike.nl?
Om het voor u gemakkelijk te maken hebben wij een stappenplan gemaakt van de bestelprocedure.

Kan ik mijn bestelling annuleren?
Ja, u kunt uw bestelling kosteloos annuleren zolang deze nog niet is verstuurd, neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Wilt u uw bestelling annuleren nadat de bestelling naar u is verstuurd? Ook dat kan, u dient hiervoor onze klantenservice te informeren en de bestelling te weigeren aan de deur. De zending zal dan retour worden verzonden naar ons magazijn. Indien wij reeds een betaling van u hebben ontvangen zorgen wij ervoor dat u het aankoopbedrag (na goed ontvangst van de retourzending) zo snel mogelijk terug ontvangt. Eventuele kosten die voor een zending zijn gemaakt met het betalen via een Creditcard of andere betalingsmogelijkheid kunnen wij helaas niet vergoeden.


Kan ik mijn bestelling nog wijzigen nadat ik mijn bestelling heb geplaatst?
Ja, dit is mogelijk. Indien u uw bestelling aan wilt passen, kunt u hiervoor contact opnemen met onze klantenservice. De klantenservice is telefonisch te bereiken op 0162-561700, of per mail op klantenservice@profibike.nl.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Ja, u kunt uw online bestelling na de betaalbevestiging gratis afhalen in één van onze winkels. 

Zit er een levertijd op een fiets die ik aanschaf in een van de Profibike winkels?
In de meeste gevallen zit er geen levertijd op de fietsen in de winkel, omdat er voldoende fietsen op voorraad zijn. Natuurlijk kan het voorkomen dat een model (tijdelijk) niet op voorraad is, maar wij doen ons uiterste best om dit te voorkomen. 

Betalen


Kan ik "De Nationale Fietsbon" bij jullie inleveren?
Ja, u kunt bij Profibike met "De Nationale Fietsbon" betalen. Dit is echter alleen mogelijk in onze winkels. Via de webshop is deze bon dus helaas niet in te leveren.

Kan ik bij jullie een fiets kopen via "Het Nationale Fietsplan / Fiscfree", of overige fietsprojecten?
Ja, u kunt bij Profibike via "Het Nationale Fietsplan / Fiscfree" een fiets kopen. Dit is echter alleen mogelijk in onze winkels. Via de webshop is dit dus helaas niet mogelijk. Vraag naar de voorwaarden bij een van onze verkoopadviseurs in een van onze winkels.

Met welke betaalmethoden kan ik betalen?
U betaald bij Profibike via onze beveiligde betaalverbinding. Hieronder vindt u een overzicht van de betaalmogelijkheden:

  • iDeal
  • Creditcard (Visa / Mastercard)
  • Nationale Fietsbon (enkel mogelijk in onze winkels)
  • Contant (enkel mogelijk in onze winkels)
  • Santander (gespreid betalen)

Bezorgen


Wat zijn de bezorgdagen en tijden?
Bestellingen worden geleverd van maandag tot en met zaterdag. Afhankelijk van de mogelijkheden kunt u uw voorkeur opgeven bij uw bestelling. Onze vervoerders proberen hier dan rekening mee te houden.

Bent u benieuwd wanneer uw bestelling wordt bezorgd?
Heeft u uw fiets in een van onze winkels gekocht, maak dan een afleverafspraak met een verkoopadviseurs. Indien u de fiets heeft besteld via onze webshop, dan ontvangt u van onze transporteur een e-mail met daarin de datum en tijdstip van levering.

Bezorgen jullie ook op zaterdag?
Ja, wij bezorgen uw fiets eventueel ook op zaterdag. 

Hoe wordt mijn fiets afgeleverd?
Uw nieuwe fiets, afhankelijk van het type, wordt als volgt afgeleverd:
Fietsen en elektrische fietsen worden gratis gemonteerd en geleverd! We zorgen ervoor dat alles perfect is afgesteld en bij u thuis wordt bezorgd. Zo kan u direct genieten van uw aankoop!

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Ja, u kunt tijdens de bestelprocedure een ander afleveradres voor de bezorging van uw fiets aangeven.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?
De levertijd van uw bestelling is afhankelijk van het artikel dat is geselecteerd. U kunt de specifieke levertijd van ieder artikel bekijken bij de productinformatie op de website.

Wat zijn de bezorgkosten van mijn bestelling?
Alle bestellingen boven de €50 euro bezorgen wij in Nederland gratis* bij u thuis. Is het totaalbedrag lager dan €50 euro, dan berekenen wij €7,50 euro bezorgkosten.
* Wij bezorgen niet op de Waddeneilanden. Voor meer informatie kunt u terecht bij onze klantenservice

Ruilen & Retourneren


Hoelang duurt het voordat ik mijn geld ontvang bij een retour zending?
Wij zullen het aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 30 dagen na herroeping overmaken op het door u opgegeven rekeningnummer. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen in nieuwstaat hebben teruggekregen.

Kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren?
Is uw bestelling niet naar wens of wilt u de bestelling ruilen? U heeft online een wettelijke bedenktermijn van 14 dagen om uw bestelling te retourneren als deze niet naar wens is. U kunt ook eerst binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk laten weten dat u van de aankoop af wenst te zien. Wij vragen u om hiervoor het "herroepingsformulier" in te vullen, deze heeft u per mail ontvangen bij uw bestelling. U kunt deze informatie ook vinden op de pagina "retourneren". Na aanmelding heeft u vervolgens 14 dagen om de producten te retourneren. 

Kan ik mijn fiets omruilen in de winkel?
Ja, omruilen in de winkel is mogelijk, ook wanneer u de fiets online heeft gekocht. Neem vooraf contact op met een van onze klantenservice.


Service & Garantie


Service en reparatie, wat zijn de mogelijkheden?
Hieronder kunt u de Profibike werkplaatstarieven terugvinden voor reparaties en/of onderhoud.

Hoe werkt het? 
  1. U kunt uw fiets afgeven in één van onze winkels en ontvangt van ons een reparatie nummer.
  2. U ontvangt van ons bericht wanneer de fiets klaar staat om op te halen. 
  3. U haalt uw fiets op in de winkel waar u deze gebracht heeft. 

Ik heb een technische vraag, waar kan ik deze stellen? 
Heeft u een technische vraag, neem dan contact op met onze klantenservice.

Waar kan ik het framenummer van mijn fiets of e-bike vinden?
Het framenummer van uw fiets staat op het hart trapas aan de onderkant van de fiets. Een framenummer kan bestaan uit cijfers en letters en dit is afhankelijk van welk type fiets u heeft.  Het kan voorkomen dat het framenummer zich bevindt op de zijkant van het frame (onderaan), of op het balhoofd van de fiets (onder het stuur). 

Heb ik garantie op mijn fiets?
Ja, u heeft recht op wettelijke garantie op uw fiets. U ontvangt daarnaast fabrieksgarantie op uw fiets, waarvan de termijn is bepaald door de fabrikant. De garantie is enkel van toepassing wanneer u de fiets volgens de voorschriften en op een gedegen manier onderhouden heeft. Minimaal één keer per kalenderjaar dient u de fiets een onderhoudsbeurt te laten geven door een fietsspecialist. Profibike kan hierom vragen bij het aannemen van uw garantieaanvraag. Alle wettelijke garantiebepalingen worden in beoordeeld en in behandeling genomen door onze service-afdeling.

Heeft Profibike een haal- en brengservice bij service of reparatie?
Ja, er is een haal- en brengservice wanneer u niet in staat bent om uw fiets op eigen gelegenheid aan te bieden in één van onze winkels. Om gebruik te kunnen maken van deze service en een ophaalafspraak te maken, kunt u contact opnemen met onze klantenservice. De kosten hiervan bedragen €30,- enkele rit (halen of brengen). Indien er sprake is van een beroep op de wettelijke garantie en blijkt dat de aanvraag gegrond is, worden de kosten vergoed. 

Veiligheid & Privacy


Wat zijn Cookies?
Een cookie is een klein tekstbestandje dat een website op de harde schijf van je computer zet op het moment dat je de site bezoekt. De belangrijkste functie van cookies is om de ene gebruiker van de andere te onderscheiden. Je komt cookies dan ook veel tegen bij websites waarbij je moet inloggen. Het staat u vrij om cookies uit te schakelen. Houdt u er wel rekening mee dat onze website niet optimaal werkt wanneer u dit doet.

Hoe gaat Profibike om met mijn Privacy
Wat is het Privacy Policy van Profibike? Als u gebruik maakt van onze website, dan laat u persoonsgegevens achter. In de Privacy Policy wordt omschreven wie wij zijn, hoe en voor welke doeleinden uw persoonsgegevens verwerkt worden op Profibike.nl, hoe u uw privacyrechten kunt uitoefenen en alle andere informatie die voor u relevant kan zijn.  Profibike.nl gebruikt uw persoonsgegevens op een zorgvuldige, rechtmatige en verantwoorde wijze, in lijn met de toepasselijke nationale en Europese privacywetgeving. 

Winkels


Heeft Profibike fysieke winkels waar ik direct een fiets kan kopen?
Ja, Profibike heeft meerdere winkels. Een overzicht van deze winkels én de openingstijden kunt vinden op de winkelpagina. Indien u een reservering wilt plaatsen voor een fiets, kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Dan zorgen wij ervoor dat uw bestelling klaar staan in een winkel naar uw keuze.

Kan ik ergens een proefrit maken?
Ja, dit kan. U kunt contact opnemen met uw dichtstbijzijnde winkel om een proefrit in te plannen.

Kan ik mijn bestelling afhalen in een van de Profibike winkels?
Ja, dit is mogelijk. U kunt deze bestelmogelijkheid kiezen bij het plaatsen van uw bestelling en de fiets gratis afhalen in een van de Profibike winkels.

Wat zijn de openingstijden van de Profibike winkels?
Een overzicht van de openingstijden kunt u vinden op de winkelpagina.

Gelden de aanbiedingen op de webwinkel ook in de winkels?
Ja, de aanbiedingen in onze webwinkel zijn hetzelfde als in onze winkels.