Klantenservice

Garantie, reparatie en verzekeringen

Home > Klantenservice > Garantie, reparatie en verzekeringen

Garantie, reparatie en verzekeringen

Hieronder tref je een overzicht aan van de veelgestelde vragen omtrent ‘Garantie, reparatie en verzekeringen’.

Veelgestelde vragen

Gratis reparatie bij fabricagefout

Als je product binnen de garantieperiode door een fabricagefout kapot gaat, is de reparatie gratis. Bij een fabricagefout gaat je product bij normaal gebruik eerder kapot dan verwacht. Bijvoorbeeld als het display van je elektrische fiets plotseling stuk gaat terwijl je niets geks deed.

Betaalde reparatie bij gebruikersschade

Gebruikersschade is wanneer je product kapot gaat door eigen schuld binnen de garantieperiode. Dit valt niet meer onder de fabrieksgarantie en hier moet je dus voor betalen. We kunnen van tevoren niet aangeven wat de kosten zijn. Zodra je product is onderzocht in de werkplaats, kunnen ze de kosten bepalen en wordt er een prijsopgave gestuurd. Hierin staan je 3 opties:

  • Je gaat akkoord met de prijsopgave. We repareren het product dan tegen betaling.
  • Je gaat niet akkoord met de prijsopgave, maar wilt wel je product terug. Je betaalt dan €65 aan onderzoekskosten + transport en krijgt je product terug.
  • Je gaat niet akkoord met de prijsopgave en wilt je product niet meer terug. Je betaalt dan geen onderzoekskosten en je product wordt milieuvriendelijk verwerkt.

 

De reparatie meld je gemakkelijk en snel aan in de winkel of via een e-mail naar onze klantenservice. Wil je graag weten onder welke categorie jouw defect valt? Dan helpen we je in de winkel het beste verder. Daar kunnen we met je meekijken en eventueel het probleem direct oplossen.

Ontstaat er onverhoopt een defect aan uw e-bike? Dan worden alle reparaties onder garantie kosteloos voor u gerepareerd. Standaard heeft u 2 jaar fabrieksgarantie op een e-bike, mits u wel jaarlijks onderhoud laat uitvoeren. Met een verlengde garantieverzekering kunt u die zelfs aanvullen tot maximaal 5 jaar.

Meer informatie over onze servicepakketten en verlengde garantiemogelijkheden leest u op deze pagina: servicepakketten.

Jazeker. Hiervoor moet je wel betalen. We onderzoeken je product en maken een prijsopgave. Op basis daarvan kun jij kiezen of je het wilt laten repareren of niet.

Je reparatie meld je gemakkelijk en snel aan via één van onze winkels of het online onderhoud inplannen.

Dit ligt aan het specifieke product. We bieden voor kleine producten een andere oplossing dan voor grote producten.

  • Bij veruit de meeste producten vragen we je om het product zelf naar ons toe te sturen. Pak het product in en stuur deze via een transportdienst naar ons op.
  • Bij grote producten zoals elektrische fietsen kan je gebruik maken van onze haal- en brengservice.

 

Je reparatie meld je gemakkelijk en snel zelf aan via het online onderhoud inplannen.

In onze winkels repareren we zelf alle elektrische fietsen.

Voor de andere merken en producten werken we samen met externe reparateurs. Als je product wordt doorgestuurd dan laten we je dat na het aanmelden weten via de mail.

Je reparatie meld je gemakkelijk en snel aan via één van onze winkels of het online onderhoud inplannen.

Je reparatie meld je aan via het online onderhoud inplannen of in een van onze winkels.

In de winkel

Neem je product mee naar de winkel. Daar kijken we of we het probleem meteen kunnen oplossen. Als dat niet lukt, melden we je product aan ter reparatie. Dit gaat sneller dan via de haal- en brengservice.

Online

Dit doe je gemakkelijk en snel via het online onderhoud inplannen of te mailen naar info@profibike.nl.

Gemiddeld duurt een reparatie 2 à 3 weken. Let op: dit verschilt per product en probleem. Het oplossen van een software probleem duurt bijvoorbeeld korter dan het vervangen van kapotte onderdelen.

Het kan voorkomen dat je reparatie langer duurt dan normaal, bijvoorbeeld bij een tekort aan onderdelen in de werkplaats. In dat geval kun je altijd je product terugkrijgen. Dit kun je doen door contact op te nemen met onze klantenservice.

Stuur hiervoor een e-mail naar info@profibike.nl.

  • Product nog steeds bij de reparateur? Niet alle reparateurs bieden tussentijds informatie over de status van je product. Geen zorgen, als je product is gerepareerd, krijg je meteen van ons een mail of telefoontje.
  • Monteur nog steeds niet gebeld? Het kan 3 werkdagen duren voordat er contact met je wordt opgenomen.

Dit is afhankelijk per reparateur. We streven naar een wekelijkse update.

Meld je defecte product aan in één van onze winkels, via onze Klantenservice of via het online onderhoud inplannen.

Tip! Neem alvast contact op met je verzekeraar voor de vervolg stappen en de eventuele schadevergoeding.

Wanneer we jouw product hebben ontvangen, sturen wij het door naar onze werkplaats om te kijken wat het kost om het product te repareren. Hierna nemen wij contact met je op of je verzekeraar. Er zijn 2 mogelijke uitkomsten:

  • Je product wordt gerepareerd.
  • Je krijgt een nieuw product.
  1. Doe binnen 48 uur aangifte bij de politie.
  2. Meld de diefstal bij de verzekeraar.
  3. Stuur dan een mail naar info@profibike.nl met:
    1. je proces-verbaal
    2. het polisnummer op je polisblad
    3. het ordernummer van je aankoop

 

Na je melding krijg je per mail een goedkeuring ter waarde van de vervangingswaarde van je product, verminderd met je eigen risico. Je kunt dan meteen een nieuw product uitzoeken. De verzekering van je oude product vervalt. Je nieuwe product moet je dus opnieuw verzekeren.

Je product wordt gerepareerd als de kosten van de reparatie lager zijn dan de vervangingswaarde. In dat geval ontvang je per mail een offerte voor de reparatiekosten. Deze dien je in te leveren bij je verzekeraar.

Hierna wordt je product gerepareerd en sturen we het terug naar jou of naar de winkel. In de meeste gevallen heb je je product binnen 2 weken gerepareerd terug. Wanneer de schade binnen de standaard garantie valt, hoef je natuurlijk geen eigen risico te betalen.

Als de kosten van de reparatie hoger zijn dan de vervangingswaarde, krijg je de vervangingswaarde in de vorm van shoptegoed. Wanneer de schade niet binnen de standaard garantietermijn valt, gaat hier je eigen risico nog van af. Dat verrekenen wij voor je. In dat geval vervalt de verzekering van je oude product en wordt deze dus beëindigd. Er vindt geen terugbetaling van de premiekosten of een gedeelte daarvan plaats.

Vervolgens kun je een nieuw product uitzoeken in de webshop of in een van onze winkels. Neem contact op met onze Klantenservice om het product te bestellen, alleen onze klantenservice kan shoptegoed voor je toepassen.

Via ‘service/help’ bovenin de webshop kan je kiezen voor ‘fietsverzekering’. Doorloop alle stappen van de ANWB en je fiets is direct verzekerd!

Meer informatie kan je vinden op deze pagina.

Je kunt je contract opzeggen via info@profibike.nl of telefonisch via 0162 56 17 00.

Andere vraag?

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur dan een e-mail naar info@profibike.nl en wij zullen je vraag zo snel mogelijk beantwoorden!