Klantenservice

Ruilen en retourneren

Home > Klantenservice > Ruilen en retourneren

Ruilen en retourneren

Hieronder tref je een overzicht aan van de veelgestelde vragen omtrent ‘Ruilen en retourneren’.

Veelgestelde vragen

Binnen 14 dagen na ontvangst van je product heb je 3 opties:

  • je product gratis ruilen voor een ander product
  • je product laten repareren
  • je product gratis retourneren en je geld terug laten storten

 

Na 14 dagen wordt je product altijd gerepareerd.

Je kunt je product naar de winkel brengen of je keuze aangeven in het online retourformulier.

Je begrijpt vast dat je de volgende artikelen niet terug kunt sturen:

  • als er 5km of meer gereden is met de fiets
  • vouchers, cadeaukaarten en tegoedbonnen. Ook als ze nog niet gebruikt zijn

 

Voor juist uitgevoerde diensten van postbodes en monteurs geven we geen geld terug.

Binnen 14 dagen kun je je product voor retour aanmelden. Dit kan via het online retourformulier of bij één van onze winkels.

  • Na aanmelden heb je nog eens 14 dagen de tijd om je product gratis op te sturen.
  • Je kunt kiezen om je product gratis te ruilen of om je geld terug te laten storten.
  • Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Bijvoorbeeld: rij een rondje door je straat, maar ga er geen tour tocht mee maken.

 

Bekijk hier de uitgebreide retourvoorwaarden. Na 14 dagen kun je je product voor reparatie aanmelden. Ook via het online retourformulier. Je hebt 2 jaar garantie op je product.

Ja, je mag je product uitproberen zoals je in de winkel ook zou doen.

Bevalt het product niet? Dan kun je deze retourneren. Het is dan wel belangrijk om je product in de originele staat en verpakking terug te sturen. Zo kunnen we er nog iemand anders blij mee maken.

Via de winkel:

1. Neem je product in originele staat mee naar de winkel.

2. In de winkel bekijken we het probleem en vinden we snel een oplossing. Dit is bijvoorbeeld je geld terug, omruiling voor een ander product of een reparatie.

Via de post:

1. Meld je retour aan via het online retourformulier.

2. Bereid je product voor op de terugreis:

– Pak je product goed en stevig in. Daarvoor gebruik je het liefst de originele verpakking. Zo houd je je product schadevrij en kunnen we er misschien nog iemand anders mee blij maken. Heb je de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem, we bekijken de staat van je teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waardevermindering is.

  • Verzend de verpakking in een stevige doos die je goed afsluit. Tenzij dit een fiets is.
  • Verwijder waar nodig je data en account. Denk bijvoorbeeld aan een Bird Bike.

 

4. Stuur je pakketje terug via een PostNL-punt bij jou in de buurt of maak gebruik van onze haal- en brengservice als het om een fiets gaat.

5. Leun achterover en wacht tot het afgehandeld is.

Dit ligt aan het specifieke product. We bieden voor kleine producten een andere oplossing dan voor grote producten.

Bij de meeste producten vragen we je om het product zelf naar ons toe te sturen. Pak het product in en stuur deze via een PostNL-punt bij jou in de buurt naar ons toe. Je kunt je product ook naar onze winkel brengen. Zo krijg je meteen je geld terug of een vervangend product.

Grote producten zoals fietsen komen we in de meeste gevallen bij je thuis ophalen.

Wil je weten of jouw product wordt opgehaald? Neem contact op met onze klantenservice.

Ja, je kunt je product in één van onze winkels afgeven. Dat heeft een aantal voordelen:

  • Je hoeft je retour niet van tevoren aan te melden.
  • We kunnen je helpen met het vinden van een vervangend product. Vaak hebben we ‘m ook meteen op voorraad.
  • Zijn de 14 dagen voorbij? Dan helpen we je met vaststellen of je defect onder de garantie valt.

 

Als we je product opsturen voor reparatie, gaat dat sneller via de winkel dan via de post.

Goedkoper product

Je ontvangt het restbedrag binnen 5 dagen na ontvangst op je rekening.

Duurder product

Je ontvangt van ons een betaalverzoek voor het restantbedrag. Zodra we je betaling binnen hebben, sturen wij het product naar je op.

Wij verwerken ieder product apart. Hierdoor kan het zijn dat het ene product wat eerder is verwerkt dan de ander (zelfs als je ze in dezelfde doos hebt geretourneerd). Het kan dus voorkomen dat je voor het ene product wel al je geld hebt teruggekregen, maar voor de ander nog niet. Wij willen je in dat geval vragen alsjeblieft nog even geduld te hebben.

Zodra we je retourzending verwerkt hebben, betalen we je binnen 5 tot 10 werkdagen terug. Hoe snel je het geld op je rekening hebt, hangt af van je betaalmethode.

Het kan zo zijn dat je je geld in meerdere delen terugkrijgt. Dit kan door een aantal dingen komen:

  • Je hebt het bedrag of een gedeelte daarvan betaald met een cadeaukaart of een voucher. Je krijgt dat bedrag dan terug in de vorm van shoptegoed.
  • Je hebt een product omgeruild voor een ander product. In dat geval storten we de aankoopwaarde van het eerste product terug op het betaalmiddel waarmee je als eerst hebt betaald. Heb je bijbetaald voor het vervangende product? Dan krijg je dat resterende bedrag apart teruggestort.
  • Je hebt meerdere producten geretourneerd. Het kan zijn dat het ene product wat eerder is verwerkt dan de ander. Hierdoor heb je voor het ene product wel al je geld terug, maar voor de ander nog niet. Wij willen je in dat geval vragen alsjeblieft even geduld te hebben.

Andere vraag?

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur dan een e-mail naar info@profibike.nl en wij zullen je vraag zo snel mogelijk beantwoorden!