Klantenservice

Reparatie of garantie?

Home > Klantenservice > Garantie, reparatie en verzekeringen > Reparatie of garantie?

Wat is het verschil tussen reparatie en garantie?

Bij Profibike willen we dat je zorgeloos kunt fietsen. Toch kan het gebeuren dat er iets misgaat met je product. Afhankelijk van de situatie gaat het om een garantieaanvraag of een reparatie.

Garantie

Gaat er binnen de garantieperiode iets kapot zonder dat je daar zelf iets aan kunt doen? Dan valt dit onder garantie. Denk bijvoorbeeld aan een productiefout of een elektronische storing in het display of de motor. In dat geval zorgen wij kosteloos voor een oplossing: vervanging of reparatie.

Reparatie

Is de schade ontstaan door slijtage, verkeerd gebruik of een ongeluk? Dan valt dit niet onder de garantie. Uiteraard kun je bij ons wel terecht voor een reparatie. De kosten voor onderdelen en arbeid zijn dan voor eigen rekening.

Voorbeeld

Garantie: het display van je e-bike valt tijdens het fietsen ineens uit door een elektronische storing → dit lossen we gratis voor je op.

Reparatie: je e-bike valt om en het display raakt gebarsten → dit valt niet onder de garantie, maar we repareren het graag tegen een vergoeding.

Heb je meer vragen over garantie en reparaties? Bekijk ook de veelgestelde vragen over garantie, reparatie en verzekeringen.

Andere vraag?

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur dan een e-mail naar info@profibike.nl en wij zullen je vraag zo snel mogelijk beantwoorden!