• Meer dan 500 fietsen in ons assortiment
  • Gratis verzending vanaf 50,-
  • Voor 12:00 besteld, vandaag afhalen
  • Gratis retourneren
  • Meer dan 500 fietsen in ons assortiment
  • Gratis verzending vanaf 50,-
  • Voor 12:00 besteld, vandaag afhalen
  • Gratis retourneren

Onderhoud en service

Op deze pagina kunt u terugvinden wanneer uw fiets  service of onderhoud nodig heeft. Tevens staan onze werkplaatstarieven hier vermeldt.


Onderhoud- en servicebeurten

Wanneer u een fiets of e-bike aanschaft, is het nodig dat deze regelmatig een onderhoudsbeurt krijgt. Zo haalt u altijd het meeste rendement uw fiets en voorkomt u slijtage, waardoor u soepel kunt blijven fietsen. Hieronder vindt u de verplichte onderhoudsbeurten, die benodigd zijn om de fabrieksgarantie  te behouden. U kunt een service- of onderhoudsbeurt aanvragen via onze klantenservice.


  • Eerste servicebeurt. Deze beurt dient u binnen 3 maanden na ontvangst van uw fiets uit te laten voeren, óf wanneer u niet meer dan 500 km heeft gereden. Wat als eerste voorkomt bepaald wanneer dit moet gebeuren. Stel dat uw fiets inmiddels 3 maanden oud is en u nog maar 200 km heeft gefietst, moet u alsnog een eerste servicebeurt uit laten voeren. Indien u recht heeft op een gratis (eerste) servicebeurt, dient u de verkregen voucher fysiek mee te nemen bij het ophalen van uw fiets. Indien u deze voucher niet meeneemt, of wanneer de geldigheid is verstreken, heeft u geen recht op deze gratis (service) beurt.

  • Jaarlijkse onderhoudsbeurt. Om maximaal van uw fiets te kunnen blijven genieten is het benodigd om jaarlijks een onderhoudsbeurt uit te laten voeren. Deze beurt is benodigd om de kwaliteit van de onderdelen en eventuele elektrische componenten van uw fiets te waarborgen en te onderhouden. Hierbij worden alle componenten van de fiets grondig nagelopen en waar nodig opnieuw afgesteld. Zo benut u het maximale fietsplezier van uw fiets.

Werkplaatstarieven

Hieronder vindt u meer informatie over onze werkplaatstarieven.



Garantie

Om aanspraak te kunnen doen op de fabrieksgarantie van uw aankoop, is altijd een aankoopnota en aantoonbare onderhoudsgeschiedenis benodigd. De fabrieksgarantie die geldend is voor uw product is afhankelijk van de producent van het artikel. U kunt deze terugvinden op de pagina van de fabrikant. Profibike hanteert de gestelde fabrieksgarantie tenzij anders vermeldt. Het voervoeren van de artikelen naar de servicelocatie komt voor rekening van de afnemer.